Open/Close Menu Fogászati ügyelet és fogászati rendelő Budapest, szájsebészet! Sürgős fogászat, fájdalommentes kezelés!
fogászat-ügyelet-budapest-fogaszat-eves

Gondoltad volna, hogy fogaid egészségéhez evéssel is hozzá tudsz járulni? A megfelelő táplálék és ezáltal tápanyagbevitel nagyban hozzájárul fogaink épségéhez.

#sugarfree bejegyzés

Az „Az vagy, amit megeszel” mondás a fogak esetében is maximálisan megállja a helyét. Javasoljuk, hogy fogyassz kalciumban, fluoridban gazdag ételeket, például a halat és a tejterméket, melyek foszforban, kalciumban rendkívül gazdagok. A savas ételek után elfogyasztott sajt például ellensúlyozhatja a savas ételek káros hatását is a zománcban.
A fekete és a zöld teában lévő jótékony polifenolok megölik vagy ártalmatlanítják a dentális plakkokban lévő baktériumokat, így megakadályozzák a szaporodásukat és a savtermelést, ezzel megelőzzük a fogszuvasodás kialakulását.

fogászat-ügyelet-budapest-fogaszat-eves2A fogorvosok emellett felhívják a figyelmet arra is, hogy nem mindegy az sem, hogy milyen szilárdságú ételeket eszünk. Ha ugyanis nem terheljük eléggé a fogainkat egyenletesen, akkor az a fogak kilazulásához vezethet a fogazat azon részén, ahol nem rágunk. Ennek elkerülésére nagyon jó megoldást nyújthat a nyers zöldségek fogyasztása pl.: sárgarépa

Szintén fogbarát választást jelentenek a cukormentes rágógumik, azonban ne felejtsd el, hogy a rágózás nem helyettesíti a fogmosást! ☺
És még egy. A gyümölcscukor is cukor! Nem szabad elmenni amellett, hogy gyakran nem törődünk a gyümölcscukorral. Ez esetben inkább a mértékletességre szeretnénk felhívni a figyelmet, hiszen egyes gyümölcsöknek nagyon magas a cukortartalmuk, ami nincsen jó hatással fogainkra.

2021 © Fogászat Ügyelet - Kálvin Dental by Minden jog fenntartva

Sürgősségi esetekben    0620-315-28-84

Call Now ButtonHívjon minket