A fogászati röntgen a pontos diagnózis sarokköve!

Ma már a fogászati röntgen sokkal tágabb teret nyújt a diagnosztika során, mint néhány évtizeddel ezelőtt. Természetesen, a kis röntgen sem „ment ki a divatból”, ám ez kizárólag egy-egy fog esetén alkalmazható.

A kis fogászati röntgen is digitális technológiával készül, tehát nem a régi, pici felvételt kell elképzelni. Ezek a felvételek nagyíthatók, forgathatók, valamint nagy felbontásúak. Ennek ellenére közel nem nyújtja azokat a lehetőségeket, mint a panoráma röntgen.

Digitális panoráma röntgen

A digitális panoráma röntgen egyszerűen és gyorsan elkészíthető, mindössze egy percet vesz igénybe. A teljes szájüregi állapotok feltérképezhetők általa, ide értve az alsó és felső állcsont képleteit egyaránt.

Sok ember azt gondolja, hogy a panoráma röntgen egyetlen funkciója a fogbeültetés előtti tervezés, holott ennél jóval több területen jelent óriási segítséget a precíz diagnózis felállításához.

Leggyakoribb felhasználási területei a fogbeültetésen túl, a fogágybetegségek, gyökérkezelés, valamint a fogszabályozás. Ebből látható, hogy a problémák feltárása, valamint a kezelések tervezése elengedhetetlenné teszi a panoráma röntgen alkalmazását.

További felhasználási területek

A panoráma röntgen alkalmazása nem csak megkönnyíti, de fel is gyorsítja a diagnózis felállítását, hiszen olyan problémákra derít fényt, melyek szabad szemmel nem láthatók.

Régebben nem volt adott számunkra ez a lehetőség, így fordulhatott elő, hogy egy-egy súlyos fogászati problémára már csak akkor derült fény, amikor a kezelés már nehézkessé, súlyos esetben kezelhetetlenné vált. Éppen ezért a gyorsaság nagyon fontos már a diagnosztika szakaszában is.

Rejtett fogszuvasodás

A rejtett fogszuvasodás problémája gyakoribb, mint gondolnánk. Ez egy olyan állapot, ami egészen biztosan rosszabbodik az idő múlásával. A digitális fogászati röntgen azonban lehetőséget nyújt arra, hogy ezeket a fogszuvasodásokat kimutassa, már a kezdeti szakaszban. Így az idejekorán kezelhetővé válik.

Fogtömés hibák

Valamilyen szinten ez is a rejtett fogszuvasodáshoz kapcsolódik, hiszen egyik következik a másikból. Gyakori eset, hogy a régebbi fogtömések problémát okoznak, ám ez nem látható. A panoráma röntgen erre is fényt derít.

Fogínyvérzés oka

A fogínyvérzés pontosan az a tünet, ami számtalan okból bekövetkezhet. Panoráma röntgen segítségével a probléma oka könnyen és gyorsan felderíthető, majd ezután kezelhető.

Fogínysorvadás

Fogínysorvadás vagy csontsorvadás esetén nagyon fontos, hogy a szakorvos pontos képet kapjon a fennálló állapotról. A panoráma röntgen ezt is tisztán láthatóvá teszi, így ez nagy segítséget nyújt a tovább lépésben.

Gyulladásos állapotok

A panoráma röntgen óriási előnye, hogy a gyulladásos állapotok, azok kiterjedése pontosan látható a felvételen. Erre eddig egyáltalán nem volt lehetőség. Legyen szó akár az arcüreg gyulladásáról, illetve más szájüregi gyulladásokról, a digitális panoráma röntgen mindegyik esetben egyaránt alkalmazható.

Bölcsességfog vizsgálata

A leggyakoribb eset, amikor a még ki nem nőtt bölcsességfog okoz problémákat. Ennek vizsgálatát, valamint a diagnózis pontosságát a panoráma röntgen biztosítja. Az is előfordul, hogy a bölcsességfog ugyan látható, de a gyökere benőtt az állkapocsszegletbe, ami egy óriási problémát jelenthet az eltávolítás során. Orvosi panoráma fénykép elkészítése után a kezelőorvos ezt mind meg tudja tervezni, hiszen világosan látja a fennálló állapotot.

Súlyos szövődmények megakadályozása

Azt szinte mindenki tudja, hogy a fogászati problémák súlyos szövődményeket okozhatnak. Éppen ezért óriási előny, hogy ezekben az esetekben is rendelkezésünkre áll az orvosi panoráma fénykép. Leggyakrabban góckutatáskor alkalmazzák, amikor a tünetek erre utalnak, de bármilyen rejtett szájüregi képlet, rendellenesség vagy elváltozás feltárható, melyek hagyományos szakorvosi vizsgálat révén nem láthatók.

Az eddigiekből világossá válik, hogy a panoráma röntgen új utat nyitott a diagnosztika területén. Sokszor nagy segítség a betegségek megelőzéséhez, valamint a pontos kezeléshez.

Jöjjön el hozzánk Ön is! A digitális panoráma röntgen lehetőséget nyújt, hogy úgy lássa magát, mint még eddig soha. Bizonyosodjon meg arról, hogy nincsenek rejtett szájüregi problémái!